Arkiv for februar, 2016

Hurtig opfølgning

torsdag, februar 18th, 2016

Jeg vil lige følge op på mit seneste indlæg.

Jeg har allerede hørt fra COOP igen. Jeg har nu erfaret, at hvis man vil have svar, kan det ikke betale sig at henvende sig til COOP pr. brev eller mail. Man skal simpelt hen bare skrive til dem på deres Facebookside. Så kommer der svar.

Det viser sig, at min deodorant stammede fra et parti, der ved en fejl indeholdt en rest af parfume. Partiet er nu angiveligt hjemkaldt.

Jeg er meget forarget over, at den information nærmest skal tvinges ud af COOP. Det er jo en yderst vigtig information for parfumeallergikere. Deodoranten er af mærket Änglamark, der slår sig op på at være allergi- og miljøvenligt. Deodoranten bærer i øvrigt som nævnt både Svanemærket og Den Blå Krans, som burde garantere et produkt uden parfume aller anden skadelig kemi.

Det skal retfærdigvis nævnes, at COOP har kompenseret mig for den uheldige deodorant samt portoudgifter i forbindelse med fremsendelsen af deodoranten til analyse.


Svært at bevare tilliden …

torsdag, februar 18th, 2016

Jeg fortalte for nylig, at jeg havde købt en uparfumeret deodorant med både Den Blå Krans og Svanemærket, som mod forventning alligevel lugtede umiskendeligt af parfume. Som jeg fortalte, klagede jeg til COOP og blev bedt om at sende deodoranten ind til dem til analyse.

Det gjorde jeg, og i går fik jeg brev fra COOP. Det var den standardskrivelse, de altid besvarer klager med. Noget med ” Det er altid meget beklageligt, hvis vores produkter ikke lever op til kundernes forventning eller direkte giver anledning til ubehagelige oplevelser som din.”

Ingen forklaring på, hvad der kan være sket, så et uparfumeret produkt alligevel ikke er uparfumeret.

Sådan et svar på en seriøs henvendelse er jeg ikke tilfreds med. Jeg synes, at man som forbruger har krav på at blive taget alvorligt, når man henvender sig med en klage over en åbenlys fejl ved et produkt. Jeg synes, at man har krav på en ordentlig forklaring og ikke bare et standardsvar og en sang fra de varme lande.

Nu har jeg henvendt mig igen for at få en afklaring på, om jeg fremover kan regne med, at parfumefri varer virkelig er uden parfume, og om man i det hele taget kan have tillid til Svanemærket og Den Blå Krans.